• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست ، 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند، اظهار داشت: این بانک ها به علت قیمت بالای کارمزد شب

    موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست ، 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند

    100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند/ موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست

    عبارات مهم : ایران

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند، اظهار داشت: این بانک ها به علت قیمت بالای کارمزد شبکه سوئیفت، شبکه ارز مجازی ایجاد کرده اند و مبادلات را با مبالغ کمتری انجام می دهند.

    به گزارش فارس، مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: تنها چند کشور از جمله کشور عزیزمان ایران هنوز موضعی در قبال ارزهای مجازی اتخاذ نکرده اند که این، بدترین حالت ممکن است.

    موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست ، 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند

    امیر شکاری ، ارزهای مجاز و بیت کوین را یک پدیده اقتصادی- فناورانه دانست و اظهارداشت: این پدیده که از ظهور آن 8-9 سال می گذرد، در طول سال ها اخیر به یک پدیده فراگیر تبدیل شده است که به تدریج در بین جوامع متفاوت مورد پذیرش و مقبولیت قرار گرفته است.

    وی افزود: این ارز به عنوان ابزار پرداخت، ابزار پرداخت در وجه حامل و ابزاری جهت سرمایه گذاری خود را معرفی کرده است و این پدیده موجودی است با تلفیقی از پول، اوراق مشارکت، ابزار سرمایه گذاری و کالا.

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند، اظهار داشت: این بانک ها به علت قیمت بالای کارمزد شب

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه اقتضای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ظهور پدیده های تازه و ناشناخته هست، گفت: اینکه نظرات اقتصاددانان سنتی و اقتصاددانان مدرن نسبت به این پدیده تازه چه خواهد بود، مساله ای دیگری است لیکن اقتصاددانان براساس اوضاع اقتصادی گذشته به مدلسازی و تحلیل می پردازند و هنگامی که که ابزارها و تکنولوژی عوض می شود، مدل های قبلی نمی تواند پاسخگوی فضای تازه شکل گرفته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه باید منتظر ماند و فضای اقتصادی تازه را با منطق تازه تحلیل کرد،افزود: بعضی اقتصاددانان می گویند بیت کوین ابزاری جهت فعالیت های بلک مارکت است و افراد با استفاده از آن می خواهند منشاء پول و معاملات مشخص نشود. ولی اگر از منظر غرب و آمریکا نگاه کنیم، کشور عزیزمان ایران هم مشمول همان بلک مارکت می شود، هر چند که ما این اتهام را قبول نداریم ولی همین مساله موجب ایجاد محدودیت جهت مبادلات مالی کشور عزیزمان ایران با بسیاری از کشورها شده است هست، بنابراین می توانیم این ترساندن را به وقت تبدیل کرده و از ابزاری که سوئیفت، بانک جهانی و ابرقدرت ها آن را رصد نمی کنند، جهت معاملات بین المللی استفاده کنیم.

    100 بانک خارجی در دنیا شبکه ارز مجازی ایجاد کردند

    شکاری در پاسخ به این پرسش که آیا پول مجازی آنقدر متداول است که طرف تجاری کشور عزیزمان ایران آن را به عنوان پول بپذیرد، گفت: این به همت و تلاش ما بستگی دارد. هم اکنون 100 بانک در دنیا به علت قیمت بالای کارمزد شبکه سوئیفت، شبکه ارز مجازی ایجاد کرده اند و مبادلات را با مبالغ کمتری انجام می دهند. این بانک ها تحریم نبودند ولی به علت کارمزد بالا، شبکه ارز مجازی راه اندازی کرده اند؛ حال آیا ما چنین کاری انجام ندهیم؟

    موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست ، 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند

    وی اضافه کرد: می توان با چندینه بانک چینی یا روسی وارد این فضای مبادلاتی شویم که در این صورت بخشی از نیازهای کشور با این روش تامین می شود. منظور این نیست که همه مبادلات را با ارزهای مجازی انجام دهیم، ولی می توان بخشی از تجارت کشور و معاملات را به سمت استفاده از این ابزار هدایت کرد.

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی اضافه کرد: تا هنگامی که به حوزه ارزهای مجازی ورود نکنیم، به مزایا و معایب آن پی نخواهیم برد. حداقل به صورت آزمایشی به این حوزه ورود می کردیم و کاربرد آن را می سنجیدیم. در طول چند سال اخیر بنده به هر همایش خارجی می روم، راجع به مقوله ارزهای مجازی و فناوری پشتیبانی کننده آن بحث می شود.

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند، اظهار داشت: این بانک ها به علت قیمت بالای کارمزد شب

    وی در خصوص عملکرد کارگروه بررسی ارزهای مجازی در بانک مرکزی، گفت: کارگروهی در بانک مرکزی تشکیل شده است و کار را جلو می برند ولی بنده از شرح آ ن اطلاعی ندارم.

    کشورهای پذیرنده ارزهای مجازی

    موضع کشور عزیزمان ایران هنوز مشخص نیست ، 100 بانک خارجی از بیت کوین استفاده می کنند

    شکاری در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها موافق و کدام مخالف ارزهای مجازی هستند، گفت: اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزهای مجازی را دنبال می کنند، ولی دولت چین در ماه اخیر موضع منفی اتخاذ کرده هست؛ در کشورهای سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، استرالیا و کره جنوبی هم معامله با ارز مجازی آزاد است.

    وی ادامه داد: البته در بعضی کشورها مانند کره جنوبی ایجاد و یا تولید ارز مجازی به وسیله بخش شخصی ممنوع شده است هست. در واقع اغلب کشورها موضع خود را نسبت به ارزهای مجازی اعلام کرده اند، ولی کشورهای معدودی از جمله کشور عزیزمان ایران هنوز هیچ موضعی نسبت به آن نگرفته اند و شرایط بدون موضع بودن، بدترین حالت است.

    ممنوعیت تولید بین کوین جهت بخش شخصی کره جنوبی

    مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی در پاسخ به این پرسش که بعضی از کشورها درحالی تولید ارز مجازی به وسیله بخش شخصی را ممنوع کرده اند که بانک مرکزی آن کشورها ارز مجازی تولید می کنند؟گفت: بله؛ به عنوان مثال بانک مرکزی کره جنوبی در حال بررسی یک ارز مجازی تازه است و بانک مرکزی استونی هم این عنوان را دنبال می کند ولی تولید آن به وسیله بخش شخصی ممنوع است.

    راه های نظارت و رصد بین کوین و ارزهای مجازی قابل دستیابی است

    وی در خصوص بعضی نقدها نسبت به ارز مجازی مبنی بر عدم امکان رصد آن و احتمال بروز پولشویی در این فرایند، گفت: همه این موارد قابل کنترل است و فقط شرط کنترل آن آشنایی از پدیده ارزهای مجازی هست. اگر آشنایی حاصل شود، همه این ارزها قابل کنترل و مدیریت هست، آشنایی از این پدیده کمی وقت بر است.

    شکاری ادامه داد: به همان شکل که معاملات ارزی در صرافی ها قابل نظارت و رصد است و جهت این معاملات قوانین مشخصی تدوین شده است هست، جهت بیت کوین هم می توان این چارچوب ها را تعیین کرد ولی شرط آن آشنایی پدیده بیت کوین و ارزهای مجازی هست. در حال حاضر بعضی کشورها ارزهای مجازی را پذیرفته اند و آنها در حال ایجاد چارچوب های مشخص نظارتی و کنترلی هستند آیا که می دانیم در آن کشورها مبارزه با پولشویی بسیار حائز اهمیت است.

    واژه های کلیدی: ایران | مرکزی | کشورها | استفاده | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار